5 Tips voor Content Marketing.

0
17

1. Creëer een Inhoud Marketingstrategie Voor je Start

Niks goeds begint zonder een plan. Zoals een filmstudio door het preproductieproces gaat, heeft een e-commerce zaak een inhoud marketingstrategie nodig. Maak een lijst met alle methodes waarop jij je klanten wil bereiken, of het nu blogposts, video’s of nieuwsbrieven zijn.

Maak het een gewoonte om deze strategie elke week of maand te checken, te kijken hoe het maken van inhoud en hoe het distributieproces gaat.

Ter info: we proberen een inhoud-voor-alles-aanpak met onze nieuwe online winkel, genaamd matcha tea. We proberen dus matcha thee te verkopen (duh!), maar we willen de eerste 3 maanden een publiek opbouwen, wat mensen naar onze website lokken zodat we echt enkele potentiele klanten hebben als we klaar zijn om de thee te verzenden. Tot nu toe alles goed. We houden je op de hoogte.

2. Genereer een Geautomatiseerde E-mail Marketingcampagne

E-mail marketing is de basis van efficiënte e-commerce marketingstrategieën, omdat het nog steeds één van de beste methodes is om je klanten te beïnvloeden en hen te overtuigen om meer te kopen.

Daarbij komt dat klanten hun mails opendoen, zelfs als ze simpele reclame bevatten. Gebruik een e-mail marketingcampagne om in contact te blijven met je klanten, stuur hen nuttige informatie en verkoop jouw producten!

We hebben ook een vergelijkingswebsite genaamd WebAppMeister gemaakt, waar je de beste e-mailmarketingsoftware voor jouw specifieke noden kan vinden.

3. Diversifieer je Sociale Media Platformen

Sociale media zijn altijd moeilijk te gebruiken voor e-commerce bedrijven, aangezien het moeilijk is om te zien welke platformen het beste werken bij bepaalde markten. Daar is een gemakkelijke oplossing voor. Diversifieer en verwijder uiteindelijk alle platformen die niet werken voor jou.

Het is zoals in stocks investeren. Je spreidt het risico en bekijkt welke opties jou het meeste geld opleveren. Creëer een Facebook, Twitter, Pinterest en Google Plus pagina. Verspreid je inhoud over deze media en gebruik sociale media analysetools om te zien hetwelk het beste werkt. Zelfs als er één beter werkt dan een ander, geef je je klanten een manier om je bedrijf te leren kennen door je op sociale media te tonen.

Wie weet? Je hebt misschien maar 100 volgers op Facebook, maar één van hen is misschien je beste klant. Als je dan weggaat van Facebook, kan je die persoon verliezen.

4. Gebruik een Personalisatiestrategie

Personalisatie is de beste nieuwe marketingvorm, aangezien niemand geld wilt geven aan anonieme bedrijven. Het idee is om jouw bedrijf samen met een persoon te promoten, door gebruik te maken van één of twee mensen die het “gezicht” van je bedrijf vormen.

Spreek mensen met hun naam aan in je e-mails, verstuur video’s en afbeeldingen van je medewerkers en toon hoe je producten gemaakt worden. Elk klein personalisatiedetail zorgt ervoor dat je klanten zich speciaal voelen en een kijkje gaan nemen in de werking van je bedrijf.

5. Maak je eigen Originele Inhoud

Niks bouwt een sterkere band op met je klanten zoals originele inhoud. Door je te binden aan de inhoud marketingstrategie die hierboven besproken werd, heb je de unieke kans om tussen originele en onoriginele inhoud te kiezen.

Veel bedrijven gebruiken inhoud die ze vinden op het web in hun e-commerce seo-strategie om tijd vrij te maken voor andere taken. Maar dit heeft niet hetzelfde effect als originele inhoud. Hoe zouden je klanten reageren als ze wisten dat er elke week een originele bedrijfspodcast uitkwam?

Originele inhoud zoals video’s, blogposts, audiosegmenten en eBooks kunnen je jouw e-commerce site helpen bouwen als een kennisbasis voor diegenen die geïnteresseerd zijn in meer leren over jouw markt.

Reageer

Voer alstublieft uw commentaar in!
Please enter your name here